loading...
فناوری
. بازدید : 70 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)
مور فون: تلفن هوشمندی که خودش تغییر شکل می دهد

در سال های اخیر بحث بر سر تلفن های قابل انعطاف زیاد شده و چشم اندازی که نمایشگرهای منعطف پیش روی ما ترسیم می کنند، نوید می دهد که در آینده چنین دستگاه هایی تبدیل به یک پدیده عادی شوند.

نوکیا و سامسونگ نمونه هایی از دستگاه ها و نمایشگرهای منعطف را به نمایش گذاشته اند ولی هیچ کدام آنقدر موفق به جلو رفتن نشده اند که تاریخی برای عرضه این نوع تلفن ها ارائه کنند.

اما جدیدترین نمونه از تلفن های قابل انعطاف، MorePhone نام دارد که توسط پژوهشگران دانشگاه کوئین در اونتاریوی کانادا توسعه یافته و ظاهر صمیمی و جالبی دارد. نام آن از ترکیب دو کلمه morph و phone به دست آمده و اشاره دارد به قابلیت های تغییر شکل آن.

علاوه بر آنکه نمایشگر سیاه و سفید دستگاه منعطف است، یک شبکه سیم کشی حافظه دار نیز وظیفه تغییر شکل دستگاه را بر عهده دارد. کاربر می تواند تعیین کند که این شبکه تغییر شکل دهنده، قالب های مختلف دستگاه را برای چه مواقعی بازسازی کند.

به عنوان مثال تعیین می کنید که با رسیدن پیامک، گوشه سمت راست و بالای دستگاه به سمت جلو خم شود. یا خم شدن لبه پایین دستگاه نشانه رسیدن ایمیل باشد، یا کل دستگاه با دریافت تماس تلفنی به سمت مرکز خم شود. کاربر می تواند با بازگرداندن تلفن به حالت اولیه، تماس را رد کند یا پیام را نادیده بگیرد.

   

xmorephone 2.jpg.pagespeed.ic .Xk6WcB4GzD  مور فون: تلفن هوشمندی که خودش تغییر شکل می دهد

دکتر روئل از دانشکده کامپیوتر دانشگاه کوئین و توسعه دهنده اصلی دستگاه، می گوید: «یکی از مشکلات آگاه سازی های بی صدا این است که کاربران اکثرا وقتی تلفن را در دست ندارند، آنها را از دست می دهند و توجه شان جلب نمی شود. اما با MorePhone شما می توانید تلفن را روی میز بگذارید و تغییرات شکل ظاهری آن، تلاش دیگران برای تماس با شما را به اطلاع تان برساند.»

. بازدید : 79 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 

محققان ژاپنی موفق به ساخت نخستین تلفن همراه عطری جهان شدند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری 'ساینس'، برای استفاده از این قابلیت، یك قطعه كوچك به تلفن همراه متصل می‌شود.
این قطعه در ابعاد یك پورت 'USB' ساخته شده است و دارای یك محفظه كوچك است. این محفظه با رایحه های مختلف مطابق با سلیقه كاربران عرضه می‌شود.
  زمانیكه این قطعه به تلفن هوشمند متصل می‌شود؛ یك گزینه با عنوان 'puff' روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. كاربران پس از لمس این گزینه، عطر مورد نظر خود را استشمام می‌كنند.
  در حال حاضر این فناوری فقط برای تلفن‌های هوشمند آیفون قابل استفاده است.
  برای استشمام عطر نیازی نیست كه تلفن هوشمند را به بینی نزدیك كرد.
 عطر تلفن هیچ‌گونه حساسیت پوستی برای كاربر ایجاد نمی‌كند.  مدیر این شركت گفته است كه ایده اصلی این طرح از والت دیزنی و دیزنی‌لند گرفته شده است؛ چراكه برخی از جاذبه‌های آن برای كودكان دارای رایحه های گوناگون هستند.
 مدیر این شركت ژاپنی در ادامه گفته است كه هدف بعدی آنان استفاده از این تكنولوژی در انواع بازی‌های یارانه‌ای و تلویزیون‌های خانگی است. این تكنولوژی هنوز تجاری نشده است.
  گزارش كاملی از این فناوری در پایگاه خبری این شركت با نام 'ChatPerf' قرار دارد.
. بازدید : 157 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 


گوشی CTP002 محصول مشترکی از موبیدو و استینومارتین

گوشی CTP002 محصول مشترکی از موبیدو و استینورماتین می باشد که در نمایشگاه جواهر آلات Basel World سویس رونمایی شده است. از این تلفن مفهومی تنها یک نمونه به تولید رسیده است و نشان دهنده اهداف هر دو شرکت سازنده در آینده است. این آندروید به نمایشگر شفاف رنگی مجهز شده در نگاه اول به یک تکه شیشه شباهت دارد که نوارهای فلزی از جنس تیتانیوم را در اطراف بدنه خود جای داده است. باطری ،درگاهی سیم کارت، بلند گوها و پردازنده در قاب تیتانیومی تعبیه شده اند و در حالت آماده به کار تنها لوگوهای استینو مارتین و موبیدو نمایش داده می شوند. هنوز قیمتی برای این گوشی تعیین نشده است.

. بازدید : 94 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

آیفون ۵S، شاید اولین S اپل با تغییرات مهم سخت افزاری

طی ۴ سال گذشته اپل در خط تولید آیفون های خود یک الگو و روال کاری مشخص و آشنا را دنبال کرده است. ابتدا یک آیفونِ بازطراحی و جدید عرضه می شود. آنگاه در سال آینده نسخه بعدی با همان بدنه و سخت افزار مشابه، اما تعداد زیادی آپگرید درونی و بیشتر نرم افزاری به بازار می آید. اما بر اساس شایعات و اخباری که طی ماه های گذشته منتشر شده اند ، به نظر می رسد با ورود iPhone 5S به بازار، این الگوی دیرآشنا هم به کلی دست خوش تغییر شود.

طبق شنیده ها، نسل بعدی آیفون اپل طراحی همانند محصول فعلی خواهد داشت، اما احتمالا اسکنر اثر انگشت به آن افزوده شود. البته هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد با چنین اسکنری چه کند، اما برخی عقیده دارند که تکنولوژی اسکن اثر انگشت، می تواند سیریِ آیفون ۵S باشد.

با دنبال کردن شایعات بی شمار اخیر، به وبلاگ تایوانی تک-نیوز می رسیم که در گزارش خود مدعی است آیفون بعدی به یک اسکنر اثر انگشت در زیر دکمه Home مجهز خواهد بود. به گفته منابع این سایت در میان زنجیره تولید اپل، این شرکت دکمه Home جدیدی را سفارش داده که قابلیت عملکرد به عنوان اسکنر اثر انگشت را داشته و روکشی از کریستال یاقوت کبود دارد. از کریستال یاقوت کبود بیشتر برای پوشاندن صفحه ساعت های مچی استفاده می شود و اپل هم پیش از این، آن را برای حفاظت از دوربین iPhone 5 مورد استفاده قرار داده است.

اپل در سال ۲۰۱۲ شرکت امنیتی و اسکن اثر انگشت AuthenTec را با قیمتی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار خرید. لذا این می تواند دلیل مناسبی برای استفاده اپل از تکنولوژی تازه صاحب شده اش در محصولات آینده خود باشد. البته باید مدت زمانی دیگر را هم به انتظار بگذارنیم، تا ببینیم آیا آیفون ۵S اولین ابزاری است که سنسورهای AutheTec را تجربه خواهد کرد؟

. بازدید : 63 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

دیگر برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر نیاز ندارید!؟
شاید بارها برای انتقال اطلاعات از یک USB به USB یا مموری کارت مجبور به اتصال آن به کامپیوتر یا لپ تاپ تان شده اید،  این امر هم برای کابر خسته کننده است و هم وقت گیر، در نتیجه این امر طراحان را واداشت که وسیله ای بسازند که این مشکل را برطرف نموده، در ضمن اینکه، کاربر از راحتی بیشتری هنگام انتقال فایل ها و به اشتراک گذاری آن ها برخوردار باشد. این وسیله به دو ورودی USB و یک صفحه نمایش لمسی OLED مجهز شده است. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که قادر است که همه نوع کارت حافظه و فلش را بخواند. کار با این وسیله برای کاربر بسیار راحت است و کاربر قادر است  فایل ها را با استفاده از کشیدن و رها کردن منتقل و کپی نماید.
. بازدید : 128 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 

لپ تاپ ها امروزه نه تنها برای عملکرد و کارایی خوب بلکه برای بهبود قابلیت حمل آنها نیز دارای ارزش شده اند ، در حال حاضر لپ تاپ ها از لحاظ باریک و سبک تر شدن نسبت به سالهای پیش بهبود گشترده ای یافته اند اما همراه با این پیشرفت ها قیمت لپ تاپ هم افزایش پیدا کرده  است. به نظر می رسد لپ تاپ های جدید فقط برای افراد دارای درآمد خوب طراحی شده اند ، حال باید دید دانش آموزان و کسانی که دنبال یک جایگزین مقرون به صرفه هستند باید چه کار کنند ، به همین دلیل سونی در حال معرفی مدل ارزان قیمت از لپ تاپ های خود با نام سونی ویو مناسب یا Sony Vaio Fit است، در ادامه با اخبار تکمیلی گجت نیوز را همراهی کنید.
. بازدید : 74 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 


پاناسونیک از یک اسمارت فون جدید در ژاپن پرده برداری کرد، اسمارت فونی که دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p است. این محصول جدید پاناسونیک Eluga P P-03E نام دارد و  سیستم عامل آن نیز اندروید ۴.۲  می باشد. © گجت نیوز
. بازدید : 89 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 


ما یک خبر خوب و یک خبر داریم. ابتدا با خبر خوب شروع می کنیم. سامسونگ قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ اولین اسمارت فون خود با نمایشگر ۶ اینچ را وار د بازا کند. بر اساس اطلاعات سایت oled-display.net سامسونگ اکنون آماده است تا نمایشگر های AMOLED را در این اندازه تولید کند.

 در واقع سامسونگ در نمایشگر هایی با این اندازه، از AMOLED بجای LCD استفاده خواهد کرد و این خبر خوبی است برای طرفداران نمایشگر AMOLED. اما دستگاهی که قرار است این نمایشگر را با اندازه ۶ اینچ بر تن کند، گلکسی نوت ۳ خواهد بود. مدتی قبل گفته شده بود که سامسونگ می خواهد در گلکسی نوت بعدی از نمایشگر های منعطف خود استفاده کند، اما تا کنون این شرکت نتوانسته این نمایشگر ها را به تولید انبوه برساند. البته این مشکل برای بزرگ ترین رقیب سامسونگ در صنعت نمایشگر، یعنی ال جی هم به وجود آمده و هر دو کمپانی فعلا نتوانسته اند بر مشکلات تولید انبوه نمایشگر های منعطف غلبه کنند. به همین خاطر هم سامسونگ و هم ال جی تولید این نمایشگر ها را به تاخیر انداخته اند. 
. بازدید : 103 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

 


زمانی که نام صفحات منعطف به میان می آید یک پای ثابت آن ها، شرکت سامسونگ است که با صفحات منعطف خود به نام YOUM خبرساز شده است. اکنون در وبسایت patentbolt یک پتنت از سوی این شرکت به ثبت رسیده که نشان دهنده آن است که این شرکت در حال کار بر روی تولید صفحه نمایش انعطاف پذیر برای تبلت ها و نمایشگرهای بزرگ می باشد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    به دنبال چه مطالبی هستید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 155
  • بازدید کلی : 10,589